Veranderverhaal
Dat horen we vaak als we vragen waarom deze verandering zo belangrijk is. Maar vaak weten de medewerkers het helemaal niet. Ze hebben het niet gehoord of niet begrepen, of ze hebben het niet verstaan. Taal van het management is niet zondermeer de taal van de werkvloer. En voor het in beweging komen van je medewerkers is het begrijpen van wat jij voor ogen hebt, de eerste stap.
Door het maken van het veranderverhaal, krijgen we weer scherp waarom het zo belangrijk is om het anders te gaan doen. Omschrijven we een gemeenschappelijk doel waar iedereen naar verlangt. Zorgen we dat iedereen begrijpt wat de noodzaak is. Zonder verlangen en noodzaak geen beweging. Van een veranderverhaal naar een gedragen verandering.
Je leert gaandeweg, dat het veranderverhaal niet alleen het doel verheldert, maar vooral een middel is dat je kunt gebruiken voor het verandertraject. Je begint met je eigen motivatie: waarom de verandering zo belangrijk is, hoe het eruit ziet, als de verandering is geslaagd.
Een belangrijke eerste stap om je medewerkers mee te krijgen is je eigen intrinsieke motivatie ophalen. We leren je kijken door de ogen van de medewerkers, wat zij nodig hebben om dit verhaal te omarmen.
Leidinggevenden die de kracht van storytelling zien en willen leren hoe je dat opstelt en vertelt
Als we je kunnen helpen, maken we samen de keuzes voor wat jij nodig hebt en volgt er een offerte en planning op maat.